hakkında
Hakkımızda
Hakkımızda
şölen milango çikolata
Türkiye’nin
Cesur ve Yenilikçi Şirketi
Türkiye’nin cesur ve yenilikçi şirketlerinden Şölen, doğduğu topraklardan kazandığını cesur yatırımlar ve sağladığı istihdamla yine bu topraklara verme ilkesiyle ülkesi ve toplum için katma değer yaratmak amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir.

1989 yılında Gaziantep’te kurulan Şölen, 35 yılı aşkın tecrübesiyle atıştırmalık, çocuk ürünleri, hediyelik ve ikramlık ürünler kategorilerindeki zengin ürün portföyü ile hizmet vermektedir. Şölen, yenilikçi vizyonuyla gıda güvenliği, hijyen ve kaliteyi odağına alarak faaliyetlerine devam etmektedir.

Biscolata, Ozmo, Milango, Boombastic, Luppo, Nutymax, Papita gibi dünya çapında önemli başarılara ulaşmış markaları bünyesinde bulunduran Şölen, 200’ün üzerinde ürün çeşidini Amerika’dan Belçika’ya, Japonya’dan Maldivler’e kadar 120’den fazla ülkeye ihraç etmektedir. Şölen’in ayrıca Dubai, Cezayir, Azerbaycan, Amerika, Suudi Arabistan, Almanya ve İngiltere’de bölge ofisleri; Levant Bölgesi, Kanada, Çin, Latin Amerika’da bölge müdürlükleri bulunmaktadır.
Şölen
Türkiye’nin Çikolata Fabrikası
3 binden fazla çalışan kadrosuyla faaliyet gösteren Şölen’in, Türkiye’nin Çikolata Fabrikası olarak adlandırılan endüstri 4.0 donanımı ve ileri teknolojisiyle dünyanın sayılı tesisleri arasında yer alan Gaziantep fabrikası ile İstanbul’da bulunan tesisinde, toplam 210 bin metrekarelik alanda yıllık 330 bin ton üretim kapasitesi bulunmaktadır.

Şölen ayrıca, İstanbul ve Gaziantep’te yer alan Ar-Ge merkezleriyle, Türkiye gıda sektöründe tek tüzel kişilikte ve 2 farklı lokasyonda Ar-Ge merkezine sahip ilk kuruluştur.

Şölen, birbirinden farklı lezzetleriyle, bayramlardan özel günlere, yaşanılan her anı kutlamaya dönüştürmek amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir.
ozmo ürün çeşitleri
Tutkuyla, Merakla, Azimle
Misyonumuz
Çikolata ve şekerleme kurallarını yeniden belirlemek.
Başarmaya Tutkuluyuz
Gözle görülür, fark edilir, istisnai başarılar elde etmek için kendimizi işimize adarız. İşimize beynimiz ve kalbimizle bağlanır, yolculuğun keyfini çıkartır ve sonuca odaklanırız. Yarattığımız başarılı sonuçların gururunu tüm paydaşlarımızla birlikte yaşarız.
Fark Yaratırız
Ölçülü riskleri cesaretle alır, hata yapmaktan çekinmeyiz. Yaptığımız her işte fark yaratır; topluma, tüketicilerimize, iş ortaklarımıza ve çalışanlarımıza değer katarız. Üstün kaliteli ürünlerimizi dünyaya sunar, tüketicilerimizi ödüllendiririz.
Değerlerimize Bağlıyız
Birbirimize, iş ortaklarımıza ve tüketicilerimize karşı açık, içten, dürüst ve adil davranırız. Geçmişten gelen değerlerimize saygı gösteririz. Değer zincirimizdeki her bir bireyin itibarını en önde tutar, kararlarımızı, onlara karşı taşıdığımız sorumluluk bilinciyle alırız.
Şölen Tarihçe
  • 2023

    TPM çalışmalarımızı tamamlayarak JIPM’in (Japan Institute of Plant Maintenance) Toplam Üretken Bakım (Total Productive Maintenance, TPM) alanında verdiği “Mükemmellik Ödülü”nü almaya hak kazandık. Gaziantep’te 90 bin metrekarelik ek tesis yatırımı inşaatı başladı. Candy Industry tarafından belirlenen 2023 Global Top 100 Candy Companies’de 53. sırada yer aldı. Erdoğan Çoban, Ekonomist tarafından yayınlanan "40 Yaş Altı 40 CEO" listesinde yer aldı. Rusya bölge ofisi açıldı. “İyilik Şöleni” çatısı altında Gaziantep Nurdağı ve Islahiye’de OZMO Park’lar açıldı.

  • 2022

    Marketing Türkiye The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde "Atıştırmalık" kategorisinde ilk 3 şirket arasında yer aldı. Capital tarafından “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında “Bisküvi – Çikolata” kategorisinde ilk 3 şirket arasında yer aldı. Elif Çoban, CEO'luk görevini Erdoğan Çoban'a devretti. Erdoğan Çoban, Fortune Türkiye ve Ekonomist tarafından yayınlanan "40 Yaş Altı 40 CEO" listelerinde yer aldı. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri “İyilik Şöleni” çatısı altında birleştirildi.

  • 2021

    Patent Effect tarafından hazırlanan Türkiye’nin Patent Raporu 2020 kapsamında açıklanan "Patent Şampiyonu Firmalar" listesine 6’ncı sıradan girerken; çikolata, şekerleme ve unlu mamuller kategorisinde ise patent şampiyonu oldu. Gençlerin kariyer yolculuklarına katkıda bulunmak amacıyla Boombastic Gençler Staj Programı başlatıldı. Candy Industry Top 100 listesinde 54. sırada yer aldı.

  • 2020

    Elif Çoban, Türkiye’nin en prestijli iş dünyası dergilerinden Fortune Türkiye’nin 10. kez hazırladığı "Türkiye’nin En Güçlü 50 İş Kadını"listesinde 16. Sırada yer aldı. Şölen’in ilk mağazası Şölen Boutique hizmete açıldı. İstanbul Silivri fabrikasında 2014 yılından bu yana uyguladığı Toplam Üretken Bakım (Total Productive Maintenance) sistemi ile JIPM (Japan Institute of Plant Maintenance) tarafından düzenlenen TPM Awards 2020’de ‘Mükemmellik Ödülü’ne layık görüldü.

  • 2019

    Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKADEMETRE iş birliğinde düzenlenen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde "Yılın İtibarını En Çok Artıran Atıştırmalık Şirketi' ödülüne layık görüldü. Biscolata Mood, Amerika’nın en çok okunan gazetelerinden biri olan TODAY tarafından düzenlenen en iyi atıştırmalıkların seçildiği The Snackie Awards’ta, Top Cookie seçildi.

  • 2018

    Dünyada ilk kez tek bir üretim bandında seri üretimine başladığı, dışı çikolatalı içi oyuncaklı 6 farklı karakterden oluşan “Ozmo Yumurta Kafalar”ın lansmanı yapıldı. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından düzenlenen, Türkiye'nin en prestijli ödülleri arasında gösterilen, özgün tasarım ve uygulamaların değerlendirildiği Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması'nda Şölen Octavia'nın yeni Asetat Kutu, Karton Kutu ve Poşet tasarımları Lüks Ambalajlar kategorisinde Yetkinlik Ödülü almaya hak kazandı. Türkiye’nin sayılı ekonomi yayınlarından Platin’in düzenlediği Platin Global 100 Ödül Töreni’nde Şölen, Endüsti 4.0 Özel Ödülü’nü almaya hak kazandı. Türkiye’nin en geniş kapsamlı tasarım etkinliği Design Week Turkey’de Şölen İstanbul Koleksiyonu ürünü tasarım alanında İyi Tasarım Ödülü’ne layık görüldü. Türkiye’nin en çok takip edilen ekonomi dergilerinden Capital tarafından 18 yıldır gerçekleştirilen “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında “Bisküvi – Çikolata” kategorisinde ilk 3 şirket arasında yer aldı.

  • 2017

    3 farklı yeni ürün ile 2017 Şubat ayında Boombastic markasının lansmanı yapıldı. Biscolata için tasarlanan Mükemmel Sevgili Carlos uygulaması Altın Effie Ödülü'nü kazandı. İstanbul tesislerinde faaliyete giren Ar-Ge merkezi ile Türkiye Gıda sektöründe tek tüzel kişilikte ve 2 farklı lokasyonda Ar-Ge merkezine sahip tek kuruluş oldu.

  • 2016

    Ozmo TÜRKPATENT tarafından ‘Tanınmış Marka’ olarak tescillendi ve Şölen Ailesi’nde bu unvana sahip ikinci marka oldu. Luppo Sandviç Kek relansman kampanyası 2016 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nda Tatlı Tuzlu Atıştırmalıklar kategorisinde Gümüş Effie Ödülü’nü kazandı. Şölen, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa Büyükşehir Belediyeleri’nin desteğiyle, ONE Derneği tarafından Anadolu’nun mozaiklerini tüm dünyaya tanıtacak olan ‘Mozaik Yolu Projesi’nin ana sponsoru oldu. Elif Çoban, Antalya İş Kadınları Derneği (ANTİKAD) tarafından 8 Mart Kadınlar Günü kapsamında düzenlenen ödül töreninde ‘Yılın Girişimci İş Kadını Ödülü’ne layık görüldü. Elif Çoban, Fortune Dergisi tarafından ‘En Güçlü 50 İş Kadını’ sıralamasında 28. sırada yer aldı. Kristal Elma Festivali 2016’da Dijital, Online Film, Hızlı Tüketim kategorisinde Luppo, “Aşk-ı Luppo” kampanyası ile Gümüş Elma’nın sahibi oldu. Gaziantep tesislerinde faaliyete giren Ar-Ge Merkezi, Türkiye’nin sayılı Ar-Ge merkezlerinden biri oldu.

  • 2015

    Türkiye’de çikolatada çocuk kategorisinde ilk şemsiye markanın yaratıcısı Ozmo, sektördeki 15. yılını kutladı. Biscolata kadınlarının atıştırmalık ürünlerde en beğendiği ilk 10 marka arasında yer aldı. Şölen İstanbul Sanayi Odası'nın açıkladığı “Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” sıralamasında 133. sıradan 117. sıraya yükseldi. Capital’in her sene hazırladığı ve Türkiye’nin en büyük şirketlerinin sıralandığı Capital 500 listesinde, Şölen 34 basamak ilerleyerek 252. sıraya yükseldi.

  • 2014

    Elif Çoban, Advertising Age ve MediaCat dergilerinin ortaklaşa verdikleri “Women To Watch-Fark Yaratan Kadınlar Ödülü”ne layık görüldü. Üretim teknolojisiyle Türkiye’de bir ilk olan Luppo Sufle ürünü piyasaya çıktı… Kurumsal kimliğini ve logosunu yeniden tasarladı. Farklılaşarak ve değerlerine bağlı kalarak başarma arzusunu; beklenti ötesi lezzetler katarak tüketicilerini memnun etme vizyonunu logosuna yansıttı. Biscolata markası Türk Patent Enstitüsü nezdinde kayıtlı ‘Tanınmış Marka’ unvanı alarak, kendi alanında en kısa sürede bu tanıma sahip olan marka olarak tarihe geçti.

  • 2013

    Türkiye İhracatçılar Meclisi’nde ilk 100’e girerek 86.sıraya yükseldi, ihracatta sektör lideri oldu. İstanbul Sanayi Odası 500 Listesi’nde, 49 basamak yukarı çıkarak Türkiye’nin en büyük 134. sanayi şirketi oldu. Geleneksel Türk lezzeti olan lokumu modern yorumla yeniden tasarlayarak Lokkum ile Türkiye’nin ilk endüstriyel lokumunu üreten firması oldu. Candy Industry Top 100 listesinde 10 sıra yükseldi ve 49. oldu. Gaziantep vergi rekortmenleri listesinde Kurumlar Vergisi sıralamasında 2. sıraya yükseldi. Biscolata markası ile en iyi lansman kategorisinde “Lansmanda Başarılı” Altın Effie Ödülü’nü kazandı. Effie’de Biscolata Mood ve Ozmo Cornet ürünleri ile ‘En İyi Yeni Ürün’ ödüllerini aldı.

  • 2012

    Turquality Programı’na ikinci kez seçildi. Milango, Turquality kapsamında düzenlenen Design Turkey yarışmasında ambalaj kategorisinde “İyi Tasarım” ödülünü aldı. Gaziantep’te Şölen’i gelecek hedeflerine taşıyacak, bölgenin en büyük ve tek entegre tesisinin yatırımına başladı.

  • 2011

    Şekerlemede dünyanın en önemli referans listelerinden Candy Industry Top 100 listesinde 59. sırada yer aldı. Biscolata Pia, MediaCat Dergisi’nin yaptığı sosyal medya araştırmasına göre 'Yılın Ürünü' seçildi.

  • 2010

    Yönetim modelini değiştirdi; yönetim ve icra kurullarını ayırdı. Türkiye’nin en çok çikolata ihracatı yapan firması unvanını aldı.

  • 2009

    İstanbul Silivri’de Avrupa’nın en modern üretim tesisi kuruldu ve şirket, unlu mamul üretimine başladı. Biscolata Starz , Stix ve Luppo Sandviç Kek lansmanlarını yaptı. 'Bayramınız Şölen Olsun' Kampanyası ile 2009 yılı EFFIE ödülünü aldı.

  • 2007

    Turquality Programı’na seçildi.

  • 2005

    Gaziantep’ te ikinci üretim tesisini kurdu.

  • 2004

    İlk reklam filmini 'Triplex' markasına çekti.

  • 2001

    İhracat yaptığı ülke sayısı 66’ya çıktı.

  • 1994

    İstanbul ofisini açtı.

  • 1991

    Türki devletlere ihracatı ile önemli hacimlere ulaştı

  • 1989

    Gaziantep’te ilk üretim tesisini kurdu.